1. Filmes megoldások - a kategórián belül egy munkát csak egy alkategóriába lehet nevezni
- 1.1 Televízióban, mozi csatornán sugárzott film (corporate/image/promóciós)
- 1.2 Televízióban sugárzott nem reklámspot-jellegű megoldás (műsor/film/blokk/vish szponzorációs megoldás vagy kreatív együttműködés)
- 1.3 Online image film (olyan image film, amely kizárólag a digitális térben jelent meg, tévében nem sugározták)
- 1.4 Online content (internetre készített filmes megoldás: virus/social média, egyéb online film)
2. Nyomtatott sajtó megoldások
- 2.1 Sajtótermékekben közzétett hagyományos hirdetések
- 2.2 Sajtótermékekben közzétett újszerű megoldások, kreatívan alkalmazott felületek, különleges megjelenések (behúzások, kivágások, stb.)
3. Out of home megoldások
- 3.1 Hagyományos out of home megjelenések (poszterek, plakátok, citylight vagy óriásplakátok, járműreklámok, épülethálók, stb.)
- 3.2 Digitális out of home megoldások
- 3.3 Egyéb különleges out of home megoldások, ambient
4. Digitális megoldások
- 4.1 Online felületen futó, egy koncepción alapuló integrált kampányok (min. 3 digitális csatornán/eszközön megélő kampány, amelyből az owned channeleken megjelenő tartalmak összesen egy csatornának számítanak, és azon kívül min. további 2 lába volt)
- 4.2 Website-ok és microsite-ok (desktopra vagy mobilra készített websiteok, microsite-ok és promóciós site-ok)
- 4.3 Fizetett felületen megjelenő digitális hirdetések (banner megoldások, preroll megjelenések, mobilhirdetés, social hirdetés, stb.)
- 4.4 Közösségi platformon megjelenő megoldások (Facebook, Instagram, Snapchat, Tinder, stb. megoldás, amelyben az ötlet a platform sajátosságait szervesen használja, és nem csak hirdetési felületként tekint a közösségi oldalakra)
- 4.5 Mobil eszközre készített applikáció (mobiltelefon, okosóra, tablet, stb.)
- 4.6 Adatvezérelt kreatív megoldások
- 4.7 Egyedi, innovatív eszközök használatával készülő megoldások (Pl. chatbot, browser extension, VR, AR, smartTV, wearables)
5. Branded content megoldások (a kategóriába csak olyan alkotásokat várunk, amelyek egy tartalomszolgáltatóval, vagyis médiummal vagy influencerrel való együttműködés során születtek meg.)
- 5.1 Médiummal való együttműködés során készült (pl. online híroldallal, magazinnal, televíziós vagy rádiós csatornával, podcasttal, stb.)
- 5.2 Influencerrel vagy hírességgel való együttműködés során készült (pl. Blogger/vlogger tartalom, videoklip, stb.)
6. Design megoldások - a kategórián belül egy munkát csak egy alkategóriába lehet nevezni
- 6.1 Brand design (arculat, csomagolás, logó, digitális)
- 6.2 Product design (egyedi termék létrehozása vagy meglévő funkciójú termék újragondolása/tervezése)
7. Innovatív platformválasztás (best use of media)
- 7.1 Ebbe a kategóriába olyan alkotásokat várunk, amelyekben az ötlet gyökere a felületválasztásban vagy egy touchpointban rejlik. Offline és online térből is nevezhető ide alkotás.
8. PR megoldások
- 8.1 Termék/márka/szolgáltatás népszerűsítésére
- 8.2 Vállalati image
- 8.3 Employer Branding
- 8.4 CSR - profitorientált cég általi társadalmi felelősségvállalás
- 8.5 Esemény PR (ebbe a kategóriába offline és online megtartott esemény is nevezhető)
9. Shopper marketing megoldások
- 9.1 Hagyományos vásárláshelyi (display, wobbler, hostess-aktivációs, stb.) megoldások
- 9.2 Egyéb, különleges (mozgó, digitális, stb.) megoldások
10. Direkt megoldások (jól targetált és/vagy eladáscélú alkotások)
- 10.1 DM megoldások (online, offline)
- 10.2 E-commerce megoldások
- 10.3 Egyéb, a fenti kategóriákba nem besorolható, jól targetált megoldások - 10.1. és 10.2-be nevezett alkotások ide nem nevezhetőek
11. Rendezvényes megoldások
- 11.1 Egy koncepció alapján megvalósított offline vagy online rendezvények, események (különleges koncepciójú vagy eredeti, egyedi kreatív megoldásokat alkalmazó események) - 12. pontba nevezett Sales Promotion megoldások ide nem nevezhetőek
- 11.2 Rendezvényes-elem megoldások (egy offline vagy online rendezvény vagy esemény valamely eleme, pl: hostess ruha megoldása, fénytechnika, dekorációs elem, amely önmagában is különleges, kreatív koncepciót takar) - 9.1 és 9.2 alatt nevezett Shopper marketing megoldások ide nem nevezhetőek
12. Promo&Activation megoldások
- 12.1 Sales promotion (eladásösztönző, promóciós megoldások)
- 12.2 Brand activation (márkaélményt adó, nem értékesítési célú, a fogyasztókat aktiváló megoldás)
13. Rádiós és audio megoldások - a kategórián belül egy munkát csak egy alkategóriába lehet nevezni
- 13.1 Rádióban, Spotifyon, stb. sugárzott hagyományos rádiószpot megoldások
- 13.2 Egyéb különleges audiomegoldások (más audiofelületen történő kreatív megoldások, kreatív együttműködések, stb.)
14. Craft - a kategóriában az elsődleges elbírálási szempont nem az ötlet, hanem a vizuális kivitelezés minősége.
- 14.1 Filmes megoldások (tv, mozi, online)
- 14.2 Print (sajtó, citylight, poszter, leaflet, stb.)
- 14.3 Különleges out of home megoldások (épületvetítés, rendezvényes elem, stb.)
- 14.4 Digitális képernyőn megjelenő megoldások (display, mobil, stb.)
- 14.5 Innovatív felületen megjelenő megoldások (VR, AR, stb.)
- 14.6 Design (arculat, logó, csomagolás , termékfejlesztés, katalógus, stb.)
15. Integrált megoldások
- 15.1 Egy koncepción alapuló, minimum három, mainstream channel, médiatípus vagy eszköz használatával megvalósult integrált termék, szolgáltatás, márka, image vagy promóciós kampány. - 4.1-ben nevezett kampány ide nem nevezhető egy az egyben, de ott bemutatott digitális kampány a 3-ból egy lábként bemutatható itt is.
16. Társadalmi célú megoldások (nonprofit szervezet számára készített alkotás)
- 16.1 Integrált kampány (minimum 3 különböző médiatípuson megvalósuló, egységes koncepcióra épülő)
- 16.2 Out of home-ban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.3 Sajtóban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.4 Online felületen megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.5 Branded content TCR
- 16.6 Filmes TCR kampány vagy kampányelem
- 16.7 Rádió és audió TCR kampány vagy kampányelem
- 16.8 Társadalmi célokat támogató PR megoldások
- 16.9 Társadalmi célú arculat, design
- 16.10 Egyéb, a fenti kategóriákba nem besorolható TCR megoldás - 16.1-től 16.9-ig nevezett alkotások ide nem nevezhetők
17. "Maradj otthon" - a kategóriába nevezett alkotások más kategóriába nem nevezhetők be - ÚJ
Ebbe a kategóriába azokat a kampányokat várjuk, amelyek on-air dátuma 2020. március 15. és június 15. közé esik, és a COVID átlal teremtett új szituációra reagált valamilyen formában, legyen szó profitorientált vagy társadalmi célú kommunikációról. Arra kérünk titeket, hogy döntsétek el, hogy egy-egy adott munkát a klasszikus kategóriá(k)ba neveztek be VAGY ide.
- 17.1 Film és egyéb mozgóképes megoldások
- 17.2 Digitális és Social megoldások, kampányok
- 17.3 PR megoldások, kampányok
- 17.4 Egyéb, a fenti kategóriákba nem besorolható megoldások - a 17.1-től 17.3-ig nevezett alkotások ide nem nevezhetőek
18. Self promo
- 18.1 Ügynökség saját "megbízásából" készült alkotás. A shortlistek/díjak az Arany Penge Év ügynöksége és M+lista összesítésbe nem számítanak bele.