1. Filmes megoldások
- 1.1 Televízióban, mozi csatornán sugárzott film (corporate/image/promociós)
- 1.2 Televízióban sugárzott műsor/film/blokk/vish szponzorációs megoldás
- 1.3 Online image film
- 1.4 Online content (Internetre készített filmes megoldás: virus/social média, egyéb online film )
2. Nyomtatott sajtó megoldások
- 2.1 Sajtótermékekben közzétett hagyományos hirdetések
- 2.2 Sajtótermékekben közzétett újszerű megoldások, kreatívan alkalmazott felületek, különleges megjelenések (behúzások, kivágások)
3. Out of home megoldások
- 3.1 Hagyományos out of home megjelenések (poszterek, plakátok, citylight vagy óriásplakátok, járműreklámok, épülethálók)
- 3.2 Digitális out of home megoldások
- 3.3 Egyéb különleges out of home megoldások, ambient
4. Digitális megoldások
- 4.1 Online felületen futó integrált reklámkampányok
- 4.2 Website-ok és microsite-ok (desktopra vagy mobilra készített websiteok, microsite-ok és promociós site-ok)
- 4.3 Fizetett felületen megjelenő digitális hirdetések (banner megoldások, preroll megjelenések, mobilhirdetés )
- 4.4 Közösségi platformon megjelenő megoldások (Facebook, Instagram, Snapchat, Tinder,stb.)
- 4.5 Mobil eszközre készített applikáció (mobiltelefon, okosóra, tablet, stb.)
- 4.6 Adatvezérelt kreatív megoldások - ÚJ
- 4.7 Egyedi megoldások (Pl. chatbot, browser extension, stb.) - ÚJ
- 4.8 Innovatív eszközök használatával készült megoldások (VR, AR, smartTV, wearables, stb.) - ÚJ
5. Branded content megoldások (ebbe a kategóriába csak olyan alkotások nevezhetők, amelyek egy tartalomszolgáltatóval való együttműködés során születtek meg.)
- 5.1 Médiummal való együttműködés során készült (pl. online híroldallal, magazinnal, televíziós vagy rádiós csatornával, stb.)
- 5.2 Influencerrel vagy hírességgel való együttműködés során készült (pl. vlogger tartalom, videoklip, stb.)
6. Design megoldások
- 6.1 Kreatív logó- vagy arculati megoldások, kreatív csomagolási megoldások, stb.
7. Innovatív platformválasztás (Olyan alkotásokat várunk ide, amikben az ötlet gyökere a felületválasztásban vagy egy touchpointban rejlik)
- 7.1 Online, offline, bármilyen térből nevezhető ide alkotás.
8. PR megoldások
- 8.1 Termék/márka/szolgáltatás népszerűsítésére
- 8.2 Vállalati image
- 8.3 Belső PR
- 8.4 CSR - profitorientált cég általi társadalmi felelősségvállalás
- 8.5 Kríziskommunikáció
- 8.6 Esemény PR
9. Instore, eladáshelyi megoldások
- 9.1 Hagyományos vásárláshelyi márkát építő vagy vásárlást előségítő
- 9.2 Egyéb különleges, újszerű (mozgó, digitális, stb.) indoor
10. Direkt Marketing megoldások
- 10.1 Direkt marketing megoldások, beleértve a teljes direkt marketing ötletet, a mechanizmust, a célcsoport elérését, a DM célba juttatását, DM elemeket és a megvalósítást
11. Rendezvényes megoldások
- 11.1 Különleges koncepció alapján megvalósított, eredeti, egyedi kreatív megoldásokat alkalmazó események 12.pontban nevezett Sales Promotion megoldások ide nem nevezhetőek
- 11.2 Rendezvényes-elem megoldások: Egy rendezvény vagy esemény valamely eleme (pl: hostess ruha megoldása, fénytechnika, dekorációs elem), amely önmagában is különleges, kreatív koncepciót takar. - 9.1 és 9.2 alatt nevezett Instore megoldások ide nem nevezhetőek
12. Sales promotion megoldások
- 12.1 Egyedi, még nem alkalmazott megoldások, beleértve a promóciós ötletet, koncepciót, a mechanizmust és a megvalósítást. Ezek lehetnek online vagy offline fogyasztói promóciók (ajándéksorsolások, minták, stb.),online vagy offline eseményalapú fogyasztói promóciók (például HoReCa-ban, márkaüzletben), vagy bármilyen esemény alapú aktiváció, melynek középpontjában a márkakommunikáció és a fogyasztásösztönzés áll. - a 9.1, 9.2 és a 11.1, 11.2. pontban nevezett instore, ill. rendezvényes megoldások ide nem nevezhetőek
13. Rádiós megoldások
- 13.1 Bármely magyarországi rádió által sugárzott hagyományos rádiószpot
- 13.2 Egyéb rádió megjelenések, különleges rádiós megoldások, újszerű műsorszponzorációk, kreatív műsorbeharangozók
14. Craft (vizuális kivitelezés) - a kategórián belül csak egy alkategóriába lehet nevezni
- 14.1 Filmes megoldások (tv, mozi, online)
- 14.2 Print (sajtó, cityligth, poszter)
- 14.3 Különleges out of home megoldások (épületvetítés, rendezvényes elem)
- 14.4 Digitális képernyőn megjelenő megoldások (display, mobil)
- 14.5 Innovatív felületen megjelenő megoldások (VR, AR )
- 14.6 Design arculat, logó
- 14.7 Egyéb (csomagolás, termékfejlesztés, katalógus)
15. Integrált megoldások
- 15.1 Egy koncepción alapuló, több médiatípuson vagy eszközön (minimum három) megvalósult integrált termék, szolgáltatás, márka, image vagy promóciós kampány.
16. Társadalmi célú megoldások - nonprofit szervezet számára készített alkotás
- 16.1 Integrált (minimum 3 különböző médiatípuson megvalósuló, egységes koncepcióra épülő)
- 16.2 Out of home-ban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.3 Sajtóban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.4 Online felületen megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.5 Branded content TCR
- 16.6 Televízióban sugárzott TCR reklámfilm
- 16.7 Rádióban sugárzott TCR rádiószpot
- 16.8 Társadalmi célokat támogató PR megoldások
- 16.9 Társadalmi célú arculat, design
- 16.10 Egyéb TCR felületen megvalósult kampányelem
17. Self promo
- 17.1 Ügynökség saját "megbízásából" készült alkotás. A shortlistek/díjak az Arany Penge Év ügynöksége és M+lista összesítésbe nem számítanak bele.