1-15. kategóriába csak olyan anyagok nevezhetőek, amelyek profitorientált cégek megbízásából készültek, 16. kategóriába csak nonprofit, társadalmi célú szervezetek, cégek megbízásából készült alkotások nevezhetők, míg a 17. kategóriába pedig az ügynökség saját alkotásai kerülhetnek, amelynek nem volt megbízója.
Minden kategóriában az ötletet díjazzuk, kivéve a 14-es Craft kategóriát, ahol a kivitelezés minősége az elbírálási szempont.
1. Filmes megoldások
- 1.1 Televízióban, mozi csatornán sugárzott film (corporate/image/promociós)
- 1.2 Televízióban sugárzott nem reklámspot-jellegű megoldás (műsor/film/blokk/vish szponzorációs megoldás vagy kreatív együttműködés)
- 1.3 Online image film (olyan image film, amely kizárólag a digitális térben jelent meg, tévében nem sugározták)
- 1.4 Online content (internetre készített filmes megoldás: virus/social média, egyéb online film)
2. Nyomtatott sajtó megoldások
- 2.1 Sajtótermékekben közzétett hagyományos hirdetések
- 2.2 Sajtótermékekben közzétett újszerű megoldások, kreatívan alkalmazott felületek, különleges megjelenések (behúzások, kivágások, stb.)
3. Out of home megoldások
- 3.1 Hagyományos out of home megjelenések (poszterek, plakátok, citylight vagy óriásplakátok, járműreklámok, épülethálók, stb.)
- 3.2 Digitális out of home megoldások
- 3.3 Egyéb különleges out of home megoldások, ambient
4. Digitális megoldások
- 4.1 Online felületen futó, egy koncepción alapuló integrált kampányok (min. 3 digitális csatornán/eszközön megélő kampány, amelyből az owned channeleken megjelenő tartalmak összesen egy csatornának
- 4.2 Website-ok és microsite-ok (desktopra vagy mobilra készített websiteok, microsite-ok és promociós site-ok)
- 4.3 Fizetett felületen megjelenő digitális hirdetések (banner megoldások, preroll megjelenések, mobilhirdetés, social hirdetés, stb.)
- 4.4 Közösségi platformon megjelenő megoldások (Facebook, Instagram, Snapchat, Tinder, stb. megoldás, amelyben az ötlet a platform sajátosságait szervesen használja, és nem csak hirdetési felületként tekint a közösségi oldalakra)
- 4.5 Mobil eszközre készített applikáció (mobiltelefon, okosóra, tablet, stb.)
- 4.6 Adatvezérelt kreatív megoldások - ÚJ
- 4.7 Egyedi, innovatív eszközök használatával készülő megoldások (Pl. chatbot, browser extension, VR, AR, smartTV, wearables) - ÚJ
5. Branded content megoldások (ebbe a kategóriába csak olyan alkotások nevezhetők, amelyek egy tartalomszolgáltatóval való együttműködés során születtek meg.)
- 5.1 Médiummal való együttműködés során készült (pl. online híroldallal, magazinnal, televíziós vagy rádiós csatornával, stb.)
- 5.2 Influencerrel vagy hírességgel való együttműködés során készült (pl. Blogger/vlogger tartalom, videoklip, stb.)
6. Design megoldások - ÚJ
- 6.1 Brand design (arculat, csomagolás, logó, digitális) - 6.2 alkotásai ide nem nevezhetőek
- 6.2 Product design (egyedi termék létrehozása vagy meglévő funkciójú termék újragondolása/tervezése) - 6.1 alkotásai ide nem nevezhetőek
7. Innovatív platformválasztás (best use of media / kreatív, innovatív touchpoint-használat)
- 7.1 Offline és online térből is nevezhető ide alkotás.
8. PR megoldások
- 8.1 Termék/márka/szolgáltatás népszerűsítésére
- 8.2 Vállalati image
- 8.3 Employer Branding - ÚJ
- 8.4 CSR - profitorientált cég általi társadalmi felelősségvállalás
- 8.5 Esemény PR
9. Shopper marketing megoldások
- 9.1 Hagyományos vásárláshelyi (display, wobbler, hostess-aktivációs, stb.) megoldások
- 9.2 Egyéb, különleges (mozgó, digitális, stb.) megoldások
10. Direkt megoldások (targetált, eladáscélú)
- 10.1 DM megoldások (online, offline)
- 10.2 E-commerce megoldások
- 10.3 Egyéb, a fenti kategóriákba nem sorolható, jól targetált megoldások - 10.1. és 10.2-be nevezett alkotások ide nem nevezhetőek
11. Rendezvényes megoldások
- 11.1 Egy koncepció alapján megvalósított rendezvények, események (különleges koncepciójú vagy eredeti, egyedi kreatív megoldásokat alkalmazó események) - 12. pontba nevezett Sales Promotion megoldások ide nem nevezhetőek
- 11.2 Rendezvényes-elem megoldások (egy rendezvény vagy esemény valamely eleme, pl: hostess ruha megoldása, fénytechnika, dekorációs elem, amely önmagában is különleges, kreatív koncepciót takar) - 9.1 és 9.2 alatt nevezett Instore megoldások ide nem nevezhetőek
12. Promo&Activation megoldások
- 12.1 Sales promotion (eladásösztönző, promóciós megoldások)
- 12.2 Brand activation (márkaélményt adó, nem értékesítési célú, a fogyasztókat aktiváló megoldás)
13. Rádiós és audio megoldások
- 13.1 Rádióban, Spotifyon, stb. sugárzott hagyományos rádiószpot megoldások
- 13.2 Egyéb különleges audiomegoldások (más audiofelületen történő kreatív megoldások, kreatív együttműködések, stb.) - 13.1-ben nevezett alkotás ide nem nevezhető
14. Craft (vizuális kivitelezés) - a kategórián belül egy munkát csak egy alkategóriába lehet nevezni
- 14.1 Filmes megoldások (tv, mozi, online)
- 14.2 Print (sajtó, citylight, poszter, leaflet, stb.)
- 14.3 Különleges out of home megoldások (épületvetítés, rendezvényes elem, stb.)
- 14.4 Digitális képernyőn megjelenő megoldások (display, mobil, stb.)
- 14.5 Innovatív felületen megjelenő megoldások (VR, AR, stb.)
- 14.6 Design (arculat, logó, csomagolás , termékfejlesztés, katalógus, stb.)
15. Integrált megoldások
- 15.1 Egy koncepción alapuló, minimum három, mainstream channel, médiatípus vagy eszköz használatával megvalósult integrált termék, szolgáltatás, márka, image vagy promóciós kampány. - 4.1-ben nevezett kampány ide nem nevezhető egy az egyben, de ott bemutatott digitális kampány a 3-ból egy lábként bemutatható itt is.
16. Társadalmi célú megoldások - nonprofit szervezet számára készített alkotás
- 16.1 Integrált kampány (minimum 3 különböző médiatípuson megvalósuló, egységes koncepcióra épülő)
- 16.2 Out of home-ban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.3 Sajtóban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.4 Online felületen megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 16.5 Branded content TCR
- 16.6 Filmes TCR kampány vagy kampányelem
- 16.7 Rádió és audió TCR kampány vagy kampányelem
- 16.8 Társadalmi célokat támogató PR megoldások
- 16.9 Társadalmi célú arculat, design
- 16.10 Egyéb, a fenti kategóriákba nem sorolható TCR megoldás - 16.1-től 16.9-ig nevezett alkotások ide nem nevezhetők
17. Self promo
- 17.1 Ügynökség saját "megbízásából" készült alkotás. A shortlistek/díjak az Arany Penge Év ügynöksége és M+lista összesítésbe nem számítanak bele.