1. Filmes megoldások
- 1.1 Televízióban, mozi csatornán sugárzott corporate vagy image film
- 1.2 Televízióban, mozi csatornán sugárzott termék vagy szolgáltatás promóciós film
- 1.3 Televízióban sugárzott műsor/film/blokk/vish szponzorációs megoldás
- 1.4 Internetre készített filmes megoldás (virus / social média, egyéb online film)
- 1.5 Egyéb felületre gyártott filmes megoldások (amely az 1.1-1.4-be nem nevezhető)
- 1.6 Branded content
- 1.7 Craft - "legjobb kivitelezés" például: art direktori/fotós/operatőri munka, utómunka, animáció, casting, zene
2. Nyomtatott sajtó megoldások
- 2.1 Sajtótermékekben közzétett hagyományos hirdetések
- 2.2 Sajtótermékekben közzétett újszerű megoldások, kreatívan alkalmazott felületek, különleges megjelenések (behúzások, kivágások)
- 2.3 Craft - "legjobb kivitelezés" például: fotós, art direktori munka, designer
3. Outdoor megoldások
- 3.1 Hagyományos outdoor plakát (citylight, óriásplakát, járműreklám, épületháló)
- 3.2 Kültéren megjelenő digitális CLP, digital diplay
- 3.3 Kültéren megjelenő egyéb különleges alkotás (installáció, outdoor performansz, spciális outdoor plakát/épületháló,stb.)
- 3.4 Craft - "legjobb kivitelezés" például: design, art direkció (ide a Sajtó kategória craftjába nevezett alkotásokkal megegyező vizualitással rendelkező alkotás nem nevezhető)
4. Digitális megoldások
- 4.1 Website-ok és microsite-ok (cégek, márkák, termékek, szolgáltatások számára készített websiteok, valamint microsite-ok és promociós site-ok)
- 4.2 Digitális hirdetések (banner, interstitial, layer, stb.)
- 4.3 Online felületen futó integrált kampányok. Egy online integrált kampánynak azonos koncepcionális alapon minimum 3 különböző online hirdetési elemet kell tartalmaznia (pl.: egy banner, egy e-mail/e-dm, egy online játék, egy microsite, egy virus videó, egy social média stb. felületek közül). Offline elemek csak akkor fogadhatóak el kampányelemként, ha azok direkt módon kapcsolatban vannak a kampány digitális/online elemeivel
- 4.4 Közösségi média megoldások (kreatív megoldások network építésre, brandingelt tartalmak közösségekkel történő megosztására, értékesítési vagy branding cél érdekében). Közösségi oldalak, amelyek egy cég, márka, termék vagy aktivitás népszerűsítésére készültek (Facebook). Online, illetve közösségi tartalomszolgáltatás (Márka site-okon, Facebook oldalon, márkázott blogokon, Twitteren, vagy YouTube csatornán, időszakosan vagy folyamatosan szolgáltatott tartalom, amely egy márka imázsépítését, vagy termékének aktivizációjának népszerűsítésítését szolgálja.) - 4.5 alatt nevezett alkotás ide nem nevezhető újra
- 4.5 Mobilmegoldások (Szolgáltató, szórakoztató, vagy promóciós Facebook alkalmazások, blog widgetek, illetve microsite-on elhelyezett alkalmazások, widgetek, snippetek.) - 4.4 alatt nevezett alkotás ide nem nevezhető újra
- 4.6 Adatvezérelt kreatív megoldások - ÚJ
- 4.7 Branded content / Branded entertainment - ÚJ
- 4.8 Branding megoldások - Márkastratégia a digitális környezetben. Olyan aktivációk nevezhetők, amelyeknél az alkalmazott digitális eszközök szerepe kifejezetten a márkaépítés volt. - ÚJ
- 4.9 Craft ? "legjobb kivitelezés" például design, art direkció, speciális programozási technikák
5. Design megoldások
- 5.1 Arculat-és logótervezés
- 5.2 Csomagolás tervezés
- 5.3 Egyéb (katalógus, naptár, DM) - 5.1-5.2 kategóriákban már nevezett alkotások itt nem nevezhetőek
- 5.4 Craft - "legjobb kivitelezés" például: design, illusztráció, fotós munka
6. Innovatív média megoldások (best use of media)
- 6.1 televízió, rádió, mozi
- 6.2 print, outdoor, ambient, event
- 6.3 digital, online, social media, mobile
- 6.4 integrált kampány megoldások
7. PR megoldások
- 7.1 Termék és márka szektorban lévő PR megoldások
- 7.2 Vállalati image PR megoldások
- 7.3 Natív hirdetés / Content megoldások
- 7.4 Belső PR megoldások
- 7.5 CSR megoldások
- 7.6 Kríziskommunikáció - ÚJ
- 7.7 Esemény PR - ÚJ
8. Beltéri megoldások
- 8.1 Hagyományos beltéri/vásárláshelyi márkát építő vagy vásárlást előségítő megoldások - beltéri poszterek, freecardok
- 8.2 Egyéb különleges, újszerű (mozgó, elektronikus) indoor megoldások
- 8.3 Craft - "legjobb kivitelezés"
9. Direkt Marketing megoldások
- 9.1 Direkt marketing megoldások, beleértve a teljes direkt marketing ötletet, a mechanizmust, a célcsoport elérését, a DM célba juttatását, DM elemeket és a megvalósítást
- 9.2 Craft - "legjobb kivitelezés"
10. Rendezvényes megoldások
- 10.1 Különleges koncepció alapján megvalósított, eredeti, egyedi kreatív megoldásokat alkalmazó események, amelyek lehetnek termék vagy image kommunikációt szolgáló, külső felet célzó rendezvények, road-showk, konferenciák, termékbemutatók, sajtótájékoztatók, szalon/bolt megnyitó stb., vagy vállalati belső rendezvények, csapatépítő tréningek, munkatársak részére szervezett események, stb. - 11.1 pontban nevezett Sales Promotion megoldások ide nem nevezhetőek
- 10.2 Rendezvényes-elem megoldások: Egy rendezvény vagy esemény valamely eleme (pl: hostess ruha megoldása, fénytechnika, dekorációs elem), amely önmagában is különleges, kreatív koncepciót takar. - 8.1 és 8.2 alatt nevezett Beltéri megoldások ide nem nevezhetőek
11. Sales promotion megoldások
- 11.1 Egyedi, még nem alkalmazott megoldások, beleértve a promóciós ötletet, koncepciót, a mechanizmust és a megvalósítást. Ezek lehetnek fogyasztói promóciók (ajándéksorsolások, minták, stb.), eseményalapú fogyasztói promóciók (például HoReCa-ban, márkaüzletben), vagy bármilyen esemény alapú aktiváció, melynek középpontjában a márkakommunikáció és a fogyasztásösztönzés áll. - a 8.1, 8.2 és a 10.1 pontban nevezett beltéri, ill. rendezvényes megoldások ide nem nevezhetőek
- 11.2 Promóciós elem megoldások
12. Rádiós megoldások
- 12.1 Bármely magyarországi rádió által sugárzott hagyományos rádiószpot
- 12.2 Egyéb rádió megjelenések, különleges rádiós megoldások, újszerű műsorszponzorációk, kreatív műsorbeharangozók
13. Integrált megoldások
- 13.1 Egy koncepción alapuló, több médiatípuson vagy eszközön (minimum három) megvalósult integrált termék, szolgáltatás, márka, image vagy promóciós kampány.
14. Társadalmi célú megoldások
- 14.1 Minimum 3 különböző médiatípuson megvalósuló, egységes koncepcióra épülő társadalmi célú kampány
- 14.2 Kültéren megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 14.3 Sajtóban megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 14.4 Online felületen megvalósult TCR kampány vagy kampányelem
- 14.5 Televízióban sugárzott TCR reklámfilm
- 14.6 Rádióban sugárzott TCR rádiószpot
- 14.7 Társadalmi célokat támogató PR megoldások
- 14.8 Társadalmi célú kampány arculat, design
- 14.9 Egyéb TCR felületen megvalósult kampányelem (a fentikben nevezett alkotás ide nem nevezhető)